söndag 21 december 2008

Lustigkurren

DBB presenterar Lustigkurren!

Lustigkurren är en mycket speciell typ av gäst. Han är inte otrevlig på något sätt, snarare gladlynt och positiv. Han kommer i många olika former och åldrar. Men den absolut vanligaste typen av Lustigkurre är någonstans 40+, har ofta en Miami Vice inspirerad frisyr med heta 80tals slingor, han har oftast jeans med bälte och kortärmad skjorta ned stoppad, Inte heller helt ovanligt är polotröja under en kava,j har man tur har han en guldkjedja hängandes utanpå polon!
Lustigkurren hänger gärna i baren med sina vänner, han pratar mycket och ganska högt. Han har ofta väldigt roligt, är ganska socialt kompetent, man får känslan av att många Lustigkurrar jobbar som säljare i någon form. Han dricker gärna öl och jäger.

Det som gör att Lustigkurren inte är en så fantastisk gäst som man kanske skulle kunna tro är detta eviga skämtande. Han kör gärna klassikerna:

-Det måste nog vara något fel på min öl! ( Håller fram ett tomt glas)

-Jag tror minsan att det var hål i botten på mitt glas! (Håller fram ett tomt glas)

-Kan man få påtår på den här?! (Håller fram ett tomt glas)

Lustigkurrens lager på roliga barskämt är ibland tillsynes oändligt, och han berättar dem gärna, både till vänner och bar personal.

Jag vet att jag är bitter, men jag tycker att Lustigkurren är SÅÅÅ tråkig. Men han är ju bara trevlig så det hade ju uppfattats som väldigt otrevligt av mig att inte lyssna på hans skämt. Och det är just det som är så enerverande.
Sanningen är att antagligen så har jag hört alla hans skämt tidigare ca 5000ggr så jag har lite svårt att skratta åt dem.
För av någon outgrundlig anledning så kan alla Lustigkurrar samma skämt, så jag har god lust att säga att jag bjuder på hela notan om du kan dra ett skämt jag inte har hört förut. Det känns som att jag inte ens skulle ta en risk!

Det är faktiskt nästan jobbigare med en Lustigkurre än en Rödvinstant, för Lustigkurren kan man inte göra någonting åt. Ska jag säga åt honom att sluta ha roligt? Dra dina jävla tråkiga skämt för någon annan? Nej det går ju inte., så Lustigkurrar är så sjukt enerverande, de gör så att jag nästa exploderar av irritation, och känner att jag gärna skulle kasta någonting hårt i huvudet på honom.

Jag vet att det kanske låter hemskt, men jag tror bara att man förstår efter att själv ha jobbat i en bar hur jobbig en sån här person kan vara.

Jag skulle vilja ha en skylt i baren där det står:

-LUSTIGKURRE GÖR DIG EJ BESVÄR-
-INGA DÅLIGA SKÄMT, TACK!-


//Den Bittra Bartendern

Inga kommentarer: